بکينگ پودر ( مخصوص انواع کيک و شيريني )
ويژگيهاي محصول :
 بيکينگ پودر بعنوان يکي از افزودنيهاي اصلي در تهيه انواع کيک وشيريني مي باشد که عامل مهمي در ايجاد بافت يکنواخت محصول ، ارتقا کيفيت و پخت مناسب بشمار مي آيد.
بيکينگ پودر توليد شده توسط شرکت ثمين نان سحر داراي فرمولي موثر و مناسب جهت بکارگيري در توليد انواع کيک و شيريني بوده و مواد تشکيل دهنده آن عبارتند از :
(( نشاسته ، بي کربنات سديم و پيرو فسفات سديم ))
نحوه استفاده :
با توجه به اينکه ميزان مصرف بيکينگ پودر در محصولات قنادي و انواع کيک متفاوت مي باشد، لذا براساس نوع و بافت محصول مورد نظر مي توان به مقدار نياز ازاين ماده در فرمولاسيون استفاده نمود.
 سحر - ٠١ ( بهبود دهنده انواع نانهاي حجيم )
ويژگيهاي محصول :
 سحر٠١ ماده اي بسيار موثر جهت بهبود کيفيت انواع نانهايي حجيم ( نظير نانهاي سفيد ، باگت ، بروچن ، تست ، سوخاري و غيره ) بوده که ترکيبي از امولسيفاير ، آنزيم هاي آميلازي ، ويتامين ث ، کربنات کلسيم و افزودنيهاي مجاز خوراکي ديگر مي باشد.

مزايا :
- سرعت بخشيدن به گسترش خمير و کاهش زمان ورآمدن
- مقاوم ساختن خمير نسبت به شرايط مختلف آب و هوايي و دمايي
- جلوگيري از خوابيدن خمير در مرحله تخمير نهايي و پخت نان
- امکان تهيه محصول با کيفيت عالي
- متناسب با انواع آردهاي موجود درکشور
ور آمدن خمیر
ور آمدن خمیر، فرایندی است که طی آن، گاز وارد خمیر می شود تا نانی که تهیه می شود، سبک تر بوده و آسان تر هم جویده شود. در تهیه اغلب نان ها خمیر مایه به کار می رود. اما برخی نان ها هستند که برای مراسم مذهبی تهیه می شوند، و خمیر این نان ها ور نمی آید.
فرایندهای شیمیایی طی عمل ور آمدن خمیر نان
برای ور آمدن بیشتر خمیرها، از خمیر ترش استفاده می شود. خمیر ترش، هیدرات کربن موجود در آرد و یا شکر راتخمیر می کند و گاز دی اکسید کربن تولید می نماید.

برای تهیه نان در خانه یا کارخانجات، معمولاً از خمیر ترش استفاده می شود. این گاز سبب ترد شدن نان شده و عطر و طعم خوبی به آن می دهد. خمیر ترش، طعم ترشی به خمیر می دهد و طی فرایند تخمیر، بخشی از هیدرات های کربن موجود در خمیر را تجزیه می کند. همین امر، باعث می شود که نان راحت ترهضم گردد. از دیگر خواص خمیر ترش این است که نان را برای مدت زمان طولانی تری تازه نگه می دارد.

در تهیه خمیر، خمیر ترش را با دیگر مواد تشکیل دهنده خمیر مخلوط نموده و خوب ورز می دهند. سپس خمیر را به کناری می گذارند ( تا خمیر، به اصطلاح استراحت کند). به تدریج حجم خمیر زیاد می شود و پس از پایان یافتن این فرایند، خمیر را می پزند. مدت زمان لازم برای ور آمدن خمیر نان، کمتر از یک روز کامل می باشد.